Δευτέρα, 27 Μαΐου 2024
trikaladay.gr / Ελλάδα / Τι αλλάζει στα συστήματα ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων – Υποχρεωτικά και στην Ελλάδα από το 2024

Τι αλλάζει στα συστήματα ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων – Υποχρεωτικά και στην Ελλάδα από το 2024

λιάδες ζωές. Όμως, παρά τη μεγάλη αυτή νίκη για την οδική ασφάλεια, υπάρχουν μερικά αυτογκόλ. Το Intelligent Speed ​​Assistance, ένα από τα σωτήρια συστήματα με τις περισσότερες δυνατότητες, έχει αποδυναμωθεί σοβαρά και τα “μαύρα κουτιά” εντός του οχήματος θα είναι ουσιαστικά άχρηστα για τους ερευνητές ασφάλειας. Η ασφάλεια των οχημάτων προχωρά συνεχώς και δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο αυτά τα πρότυπα δεν μπορούν να αναθεωρηθούν και να ενημερωθούν στο εγγύς μέλλον. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι απαραίτητο».

Πως λειτουργεί το «μαύρο» κουτί

Από τις 6 Ιουλίου 2022 όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τοποθετούν στα νέα μοντέλα ένα σύστημα που παρακολουθεί τα τεχνικά δεδομένα. Τα δεδομένα που καταγράφονται, θα περιλαμβάνουν «την ταχύτητα του οχήματος, το φρενάρισμα, τη γωνία του τιμονιού, την κλίση του στο δρόμο και εάν λειτουργούσαν τα διάφορα συστήματα ασφαλείας του οχήματος, ξεκινώντας από τις ζώνες ασφαλείας». Οι ηλεκτρονικοί καταγραφείς (Electronic Data Recorders) θα συλλέγουν στοιχεία και παραμέτρους, ώστε σε περίπτωση ενός ατυχήματος οι Αρχές να μπορούν να διαλευκάνουν τα αίτιά του (υπερβολική ταχύτητα, απότομη αλλαγή πορείας, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κ.ά.).

Ειδικότερα, η συσκευή αυτή θα μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες στην εξιχνίαση ατυχημάτων, καθώς με καταγεγραμμένα τα απαραίτητα δεδομένα η ανάλυσή τους θα δίνει πιο σαφή εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε συνάρτηση με τις συνθήκες (καιρικές, ποιότητα ασφάλτου, κλίση στροφής). Συγκεκριμένα, το μαύρο κουτί στα αυτοκίνητα θα καταγράφει τα πάντα: Από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, το φρενάρισμα, έως και τη θέση του ΙΧ. Να σημειωθεί, ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού το μαύρο κουτί το τοποθετούν εδώ και πολλά χρόνια χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, παρακινούμενοι από τις ασφαλιστικές εταιρείες, όπως στη Μεγάλη Βρετανία.

Άλλο ένα πιο σημαντικό στοιχείο είναι, ότι σε παλαιότερη έρευνα είχε αποδειχθεί, πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους, ήταν πιο προσεκτικοί, συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία, από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων, ενώ οι θάνατοι νέων οδηγών που είχαν το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους μειώθηκε σχεδόν 30%.

news.gr

Δες επίσης

Σε διαθεσιμότητα ψυχολόγος της ΕΛ.ΑΣ – Κατηγορείται για ψευδείς γνωματεύσεις σε βάρος πατεράδων

Οι Αρχές ξεσκέπασαν κύκλωμα δικηγόρων και ψυχολόγου της ΕΛ.ΑΣ για φάμπρικα ψευδών γνωματεύσεων με σκοπό την αφαίρεσης επιμέλειας παιδιών ...