Κυριακή, 28 Απριλίου 2024
trikaladay.gr / Άρθρα / ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ-Νατάσα Παπαστάθη: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια καλλιτεχνικής και μουσικής ανόδου στην πόλη μας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ-Νατάσα Παπαστάθη: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια καλλιτεχνικής και μουσικής ανόδου στην πόλη μας

Οι Τρικαλινοί αγαπούν την μουσική κάτι που αποδεικνύεται τόσο από τη γέννηση πολλών μεγάλων συνθετών και ερμηνευτών αλλά και από τα νέα παιδιά που φοιτούν σε ωδεία και μουσικές σχολές.
Σήμερα μιλά στην «Νέα Σελίδα» η καλλιτεχνική διευθύντρια της γνωστής Μουσικής Σχολής «Παπαστάθη» Νατάσα Παπαστάθη.
Η Σχολή έχει να επιδείξει μια σειρά πλούσιων μουσικών εκδηλώσεων ενώ απ΄αυτή έχουν αποφοιτήσει πολλοί που έχουν διακριθεί σε μουσικούς διαγωνισμούς και διαπρέπουν στο χώρο της μουσικής.
Σε ερώτηση για το ποια μουσικά όργανα προτιμούν οι Τρικαλινοί τονίζει ότι « Τα όργανα που προτιμούνται περισσότερο είναι το πιάνο, και η κιθάρα. Έχω να πω όμως, πως υπάρχουν κι άλλα εξίσου ενδιαφέροντα και με προοπτική μουσικά όργανα, λιγότερο λαοφιλή, λόγω της κουλτούρας μας, όπως το βιολί, το τσέλο, το φλάουτο και το σαξόφωνο».

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

Πείτε μας λίγα λόγια για την Μουσική Σχολή «Παπαστάθη»

H Μουσική Σχολή Παπαστάθη ιδρύθηκε το 1996 και λειτουργεί αισίως μέχρι σήμερα. Αρχικός και πρωταρχικός στόχος της είναι να διδάξει σωστά τη μουσική σε κάποιον, είτε τη θέλει για χόμπυ, είτε για γνώση, είτε για επαγγελματική αποκατάσταση. Η σχολή είναι γνωστή για τη μεγάλη της καλλιτεχνική δράση, δηλαδή συνεχόμενες εκδηλώσεις με μεγάλα μουσικά σύνολα όπως χορωδία, ορχήστρα ποικίλης μουσικής, μικρό συμφωνικό σύνολο, σχήματα μοντέρνας μουσικής, λαϊκή ορχήστρα, σύνολα μουσικής δωματίου κ.λ.π., για τις συνεχόμενες επιτυχίες των σπουδαστών στα Μουσικά Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού, για τις βραβεύσεις σε μουσικούς διαγωνισμούς, για το ήθος και το σεβασμό της γενικά. Οφείλει επίσης τη δημοφιλία της στον αείμνηστο Γιώργο Παπαστάθη, Τρικαλινό μουσικό, κιθαρίστα και ιδρυτή της Ανδρικής Χορωδίας Τρικάλων τη δεκαετία του 1970. Στη Μουσική Σχολή ΠΑΠΑΣΤΆΘΗ είχε τις ρίζες του και το τρικαλινό τζαζ σχήμα Jazz Noir με τον Μάριο Παπαστάθη στην κιθάρα και τη Στέλλα Φούρλα στο σαξόφωνο.

Τι γνώμη έχετε για τα μουσικά δρώμενα των Τρικάλων;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια καλλιτεχνικής και ιδιαίτερα μουσικής ανόδου στην πόλη μας. Έχουμε αρκετά ιδιωτικά μουσικά εκπαιδευτήρια, Δημοτικό Ωδείο, Μουσικό Σχολείο, Σύλλογο Φίλων της Μουσικής, Χορωδίες, Συλλόγους και πολλά σχήματα που παρουσιάζουν τη μουσική τους σε διάφορα καλλιτεχνικά δρώμενα. Ο κάθε ενδιαφερόμενος έχει επιλογές για να παρακολουθήσει και να αφουγκραστεί τη Μουσική με όποιον τρόπο του ταιριάζει. Έχουμε επίσης και πολλά ανερχόμενα μουσικά πρόσωπα. Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη “ταλέντα” διότι έχει γίνει κατάχρηση του όρου και έχει παρερμηνευτεί, καθώς “Ταλέντα” δε συναντώνται τόσο συχνά.

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ωδείων και Μουσικών Σχολών στην Ελλάδα;

Τα προβλήματά μας είναι διάφορα: π.χ. λειτουργούμε με Φ.Ε.Κ. 11/11/1957 σε ό,τι αφορά τη νομοθεσία μας, την εύρρυθμη λειτουργία μας και το σπουδαιότερο απ’ όλα τη διδακτέα ύλη, η οποία θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί διότι έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στο μουσικό χάρτη. Στο Υπουργείο Πολιτισμού κ Αθλητισμού, στο οποίο ανήκουν οι Μουσικές Σχολές και τα Ωδεία, θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρχουν πρόσωπα που γνωρίζουν σε βάθος τις μουσικές σπουδές και όχι απλά διοικητικό προσωπικό ανεκπαίδευτο στα συγκεκριμένα θέματα.
Επίσης, δεν ανήκουμε σε κάποια κατηγορία ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ κ.λπ. είμαστε αδιαβάθμητοι και παλεύουμε χρόνια τώρα για το αυτονόητο.

Στην Σχολή σας ποιες είναι οι ηλικίες που έρχονται και ποια είναι τα μουσικά όργανα που προτιμούν;

Στη Σχολή μας από πέρυσι λειτουργεί το τμήμα Προπαιδείας Baby για ηλικίες 18 μηνών έως 4 ετών με τη συνοδεία γονέα. Τμήμα βασικής προπαιδείας και Μουσικοκινητικής 4,5 -8 ετών και από 8 ετών και μετά μπορεί κάποιος να γραφτεί για εκμάθηση οργάνου. Όπως καταλαβαίνετε, η μουσική είναι για όλες τις ηλικίες, καθώς έχουμε και μαθητές συνταξιούχους.
Τα όργανα που προτιμούνται περισσότερο είναι το πιάνο, και η κιθάρα. Έχω να πω όμως, πως υπάρχουν κι άλλα εξίσου ενδιαφέροντα και με προοπτική μουσικά όργανα, λιγότερο λαοφιλή, λόγω της κουλτούρας μας, όπως το βιολί, το τσέλο, το φλάουτο, το σαξόφωνο το οποίο μάλιστα αναγνωρίστηκε πριν δέκα περίπου χρόνια και καθιερώθηκε με τίτλο σπουδών. Ας στραφούμε λοιπόν και προς τα εκεί. Δε χρειάζεται όλοι να είμαστε πτυχιούχοι πιάνου και κιθάρας. Στη συμφωνική ορχήστρα υπάρχει 1 πιάνο και 32 βιολιά !!! Αυτό νομίζω τα λέει όλα και στέλνει με σαφήνεια το μήνυμα!

Τι προοπτικές ανοίγονται για έναν σπουδαστή που ολοκληρώνει τις εγκύκλιες μουσικές σπουδές του;

Αν κάποιος ολοκληρώσει έναν συγκεκριμένο κύκλο σπουδών π.χ. Αρμονία, Βιολί, Πιάνο κ.λ.π. λαμβάνει, κατόπιν απολυτηρίων εξετάσεων με απόφαση Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Πτυχίο και στη συνέχεια Δίπλωμα αναγνωρισμένο από το κράτος, με δυνατότητα διορισμού στο δημόσιο, κατόπιν εξετάσεων και ιδιωτικό τομέα, συμμετοχή σε ορχήστρα και γενικά σε μουσικά σύνολα.

Κατά καιρούς η Σχολή σας έχει διοργανώσει και παρουσιάσει σημαντικές μουσικές εκδηλώσεις. Προγραμματίζετε κάτι ανάλογο και το 2020;

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε μεγάλη παραγωγή σε μουσικές και μουσικοφιλολογικές εκδηλώσεις. Μόνο για το ημερολογιακό έτος 2019 είχαμε εννέα (!) παρουσιάσεις από τις οποίες οι επτά ήταν προσκλήσεις. Ετοιμάζουμε και για φέτος όμορφες μουσικές δημιουργίες που ακόμη όμως δεν είναι ανακοινώσιμες. Θυμίζω μερικές: Stabat Mater του J.B.Pergolesi (2015), Ave Maria (2019), Mουσική Ανδρομή (2016), Μυθωδία του Βαγγέλη Παπαθανασίου (2008), Αφιέρωμα στον Μανώλη Χιώτη (2010), Ελληνικός Κινηματογράφος (2002), Ξένος Κινηματογράφος (2007), Έντεχνο ελληνικό τραγούδι (2000), Συναυλία Μουσικής Δωματίου (1999, 2001, 2006) Μουσικές εκδηλώσεις στο ‘ΒΑΡΟΥΣΙ¨(2016, 2018, 2019) και πολλές άλλες ακόμη!…

Δες επίσης

Η Συμπαντική και η Θεϊκή Αναγκαιότητα: «Ούτω Γέγραπται…»

  Ηλία Γιαννακόπουλου–  Φ ι λ ο λ ό γ ο υ          ...