Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025
trikaladay.gr / Ελλάδα / Δ. Παπαστεργίου στο ΕΡΤΝews: Η Ελλάδα αποκτά μικροδορυφόρους για πολιτική προστασία και ασφάλεια – βγαίνει πάνω από 400.000 προσωπικοί αριθμοί

Δ. Παπαστεργίου στο ΕΡΤΝews: Η Ελλάδα αποκτά μικροδορυφόρους για πολιτική προστασία και ασφάλεια – βγαίνει πάνω από 400.000 προσωπικοί αριθμοί

Καλεσμένος στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤΝews ήταν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος αναφέρθηκε στην πρώτη εκπομπή ελληνικού δορυφόρου στην Καλιφόρνια, που κατασκευάστηκε 100% από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, στις κάμερες ασφαλείας, στο «My Street» και στο ενιαίο σύστημα κλήσεων που δημιουργείται.

Όπως σημείωσε, είναι ο πρώτος από τους δορυφόρους του ελληνικού προγράμματος Μικροδορυφόρων. Παράλληλα, ο Δημήτρης Παπαστεργίου γνωστοποίησε ότι θα εκτοξεύσουν και τον Νοέμβριο στην επόμενη αποστολή με το Transport 15 και στις αρχές του 26, τονίζοντας πως όλοι οι μικροί δορυφόροι που η Ελλάδα αποκτά και για λόγους πολιτικής προστασίας και ασφάλειας για δάση, για αγροτικές. καλλιέργειες, αρχίζουν πλέον να εκτοξεύονται με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο συγκεκριμένος δορυφόρος είναι ερευνητικού σκοπού και έχει στοιχεία οι οποίοι μετράνε την αίσθηση στο έδαφος και άρα και την επικινδυνότητα πιθανώς για πυρκαγιές αλλά και την ποιότητα του νερού στη θάλασσα, ενώ μπορούν να εντοπίζονται και πετρελαιοκηλίδες.

Οι επόμενοι δορυφόροι που ετοιμάζονται, όπως δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι πολύ πιο επιχειρησιακοί και δεν κάνουν με τις φωτιές. Μπορούν να κάνουν προβλέψεις με μεγάλη ακρίβεια στο πως μια πυρκαγιά θα εξαπλωθεί και βέβαια ανάλογα με το πόσο γρήγορα περνάει πάνω από τη χώρα, μπορεί να ειδοποιήσει και να εγκαταλείψει για πυρκαγιές που μπορεί να ξεσπάσει σε δυσπρόσιτα σημεία.

Το φθινόπωρο πρέπει να μπουν σε λειτουργία οι ψηφιακές κάμερες

Για την κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη και των Μεταφορών σε θέματα οδικής ασφάλειας, ο ίδιος ανέφερε ότι: «Είχαμε πει εδώ και περίπου εννέα μήνες ότι ξεκινάμε πλέον να κινούμενες διαδικασίες για να αποκτήσουμε κάμερες. Δεν είναι εύκολο γιατί είναι διαγωνιστικές διαδικασίες. Είχαμε χωρίσει σε δύο διαγωνισμούς την όλη πρωτοβουλία. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορούσε στο πληροφοριακό σύστημα, δηλαδή στο που θα πέφτουν οι εικόνες των καμερών και στο πως θα γίνει πλέον όλη η διαχείριση των κλήσεων, των ενστάσεων, των πινακίδων και της επιστροφής των πινακίδων. Όλα αυτά λοιπόν είναι ένα κομμάτι ενός διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί»

Και συμπλήρωσε: «Την ώρα αυτή αξιολογούμε τις προτάσεις για να βγάλουμε ανάδοχο και το δεύτερο κομμάτι που είναι το μεγάλο κομμάτι, είναι οι ίδιες οι κάμερες. Εκεί πέρα ​​κάνουμε κάτι πολύ διαφορετικό πλέον για τη χώρα. Δεν αγοράζουμε εμείς τις κάμερες. Αυτό είχε να κάνει και με το πως θα συντηρηθούν, πως θα λειτουργούν. Θα αγοράσουμε την υπηρεσία. Δηλαδή βγάζουμε έναν διαγωνισμό και λέμε θέλουμε 2500 κάμερες, Οι 2.000 είναι για το οδικό δίκτυο, οι 500 είναι για τα λεωφορεία. Ο ανάδοχος που θα τοποθετήσει, θα έχει την ευθύνη της πλήρους λειτουργίας, της συντήρησης, της επικοινωνίας και εμείς θα παίρνουμε μόνο την υπηρεσία που θα είναι η ίδια η εικόνα της παράβασης. Αυτός ο διαγωνισμός βγαίνει από μέρα σε μέρα. Θεωρώ πως μέχρι την αρχή της άλλης εβδομάδας που έχει βγει, αλλά στο μεσοδιάστημα θα πρέπει να λειτουργήσουμε με κάμερες από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και αυτές που έχουν τοποθετηθεί, αλλά και από τις περίπου 500 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, η οποία έχει τρέξει ήδη τον διαγωνισμό και είναι σε φάση πλέον υλοποίησης. Δηλαδή το επόμενο διάστημα που θα μπουν κάμερες στην περιφέρεια».

Όπως εξήγησε οι κάμερες που θα μπουν σε σημεία στα οποία η αστυνομία μας έχει υποδείξει ως επικίνδυνα και για αρχή στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στονΠροσωπικό Αριθμό , αναφέροντας ότι οι εκδόσεις έχουν ξεπεράσει τις 400.000 εκδόσεις και πηγαίνουν για 500.000.

My street: Νέα ψηφιακή εφαρμογή για έλεγχο της αυθαίρετης χρήσης κοινόχρηστων χωρών

Ο Δ. Ο Παπαστεργίου μίλησε και για την εφαρμογή «My Street» μέσω της οποίας, οι πολίτες, θα μπορούν να διαπιστώνουν την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χωρών, όπως πεζοδρομίων και πλατειών και η οποία θα βγει στον αέρα μέσα στον Ιούλιο.

«Ο σκοπός είναι μέχρι τις 15 – 20 Ιουλίου να είμαστε κανονικά στον αέρα για να μπορείς ο πολίτης πλέον να δει αν ο χώρος που μπροστά του βλέπει να είναι κατειλημμένος από τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα, νομίμως έχει ενοικιαστεί» ανέφερε.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι «θα υπάρχουν πολύγωνα πάνω στον χάρτη και ο χρήστης θα πατάει για να δει αν αυτός ο χώρος έχει μία νόμιμη απόφαση ή τελικά ενώ μπροστά του βλέπει τραπεζοκαθίσματα στο «My Street» δεν υπάρχει καμία σχετική καταχώρηση» δήλωσε .

Ενιαίο σύστημα των κλήσεων

«Φτιάχνουμε ένα ενιαίο σύστημα στο οποίο οι κλήσεις βεβαιώνονται σε έναν φορέα, σε φορέα του Υπουργείου Μεταφορών», δήλωσε ο Δ. Παπαστεργίου.

Η πληρωμή θα γίνεται μόνο ψηφιακά και τα χρήματα που μοιράζονται στην αυτοδιοίκηση διαδικτυακά, ενώ σκοπός είναι όλη η διαδικασία να κινείται ψηφιακά. Εκτός από την ηλεκτρονική υποβολή ένστασης, θα μπορούσαμε να δούμε το βίντεο και τη φωτογραφία στην οποία φαίνεται να έχουμε κάποια παράβαση και να γίνει ένσταση με τέτοια διαδικασία. Αλλά ακόμα και η επίδοση των πινακίδων μπορεί να γίνει ακόμα και ταχυδρομικά.

Ως προς τον χρόνο υλοποίησης, ο Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε πως «μέσα στο 2025 θα τελειώσουμε με αυτά».

Τέλος σχολίασε το θέμα που έχει προκύψει με τον ΟΠΕΚΕΠΕ , τονίζοντας πως «η ΑΑΔΕ πλέον θα αναλάβει αυτό το ρόλο και εμείς και με το κτηματολόγιο αλλά και με φωτογραφίες από τους δορυφόρους μας θα μπορούμε να έχουμε πολύ καλύτερη εκτίμηση αν τελικά κάποιος ο οποίος έχει δηλώσει ότι έχει μια η καλλιέργεια της έχει μόνο στην περίοδο που λέει ότι την έχει γιατί η πληροφορία που έχουμε είναι πολύ πιο πυκνή».

Πηγή : ertnews.gr​

 https://www.youtube.com/watch?v=ULhu2jIKoxM

Δες επίσης

Διακοπή των τρένων στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω υπερχείλισης του Ενιπέα

Διεκόπη μέχρι νεωτέρας, κατόπιν εντολή του διαχειριστή υποδομής, η κυκλοφορία των σιδηροδρομικών δρομολογίων στο τμήμα Λάρισα-Λειανοκλάδι και αντίστροφα, λόγω ...