Δευτέρα, 10 Αύγουστος 2020
trikaladay.gr / Ελλάδα / Κεραμέως: Δεν είναι υποχρεωτική η μάσκα από μαθητές και εκπαιδευτικούς

Κεραμέως: Δεν είναι υποχρεωτική η μάσκα από μαθητές και εκπαιδευτικούς

Για το κυβερνητικό σχέδιο που αφορά το άνοιγμα των σχολείων μίλησε στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Όσον αφορά στις συνθήκες υγιεινής και την καταλληλότητα των χώρων η υπουργός διευκρίνισε «είναι ήδη καθ’ οδόν αντισηπτικά σε όλα τα σχολεία με προτεραιότητα στη Γ’ Λυκείου. Ο ΕΟΔΥ έχει ετοιμάσει αναλυτικές οδηγίες που αφορούν στον εξαερισμό των αιθουσών, σε ατομικά μέτρα προστασία, προστασία της δημόσιας υγείας, οπότε όλο το πλέγμα είναι έτοιμο για την υποδοχή των μαθητών όπως προαναγγείλαμε χθες».

Επεσήμανε ότι «οι αποφάσεις προφανώς που παίρνονται από την κυβέρνηση είναι πολιτικές εν τέλει, αλλά σε όλη την κρίση έχουμε βασιστεί στους ειδικούς και θεωρώ πολύ σημαντικό ότι το χθεσινό σχέδιο όπως παρουσιάστηκε στην πλήρη ανάπτυξή του είχε την ομόφωνη στήριξη της επιτροπής των ειδικών με τους οποίους έχουμε συζητήσει αναλυτικά κάθε πτυχή αυτού του προγράμματος. Θα ήθελα και δημοσίως να τους ευχαριστήσω για την καίρια συμβολή τους στο πολύ μεγάλο εγχείρημα και συνεπώς βασίζεται στις οδηγίες των ειδικών» σημείωσε η κυρία Κεραμέως ενώ για τη σκληρή κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για το σχέδιό της υπογράμμισε: «Ο κ. Τσιόδρας χθες παρουσίασε αναλυτικά τα επιστημονικά δεδομένα που δικαιολογούν αυτήν τη σημαντική απόφαση. Πρόκειται για ένα μετριοπαθές σχέδιο, είχαμε εισηγήσεις για πιο τολμηρά ανοίγματα, είχαμε εισηγήσεις για άνοιγμα δημοτικών και νηπιαγωγείων και αποφασίσαμε να πάμε με ένα πιο συντηρητικό σχέδιο. Ο κ. Τσιόδρας παρουσίασε συγκεκριμένα επιστημονικά δεδομένα ότι οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά, ότι τα παιδιά κατά συντριπτική πλειονότητα εμφανίζουν ηπιότερα συμπτώματα… Στην αρχή της κρίσης δεν είχαμε επιστημονικά δεδομένα, δεν είχε επέλθει ακόμη ο κορονοϊός βασιζόμασταν σε στοιχεία της γρίπης και γι αυτό κ. Τσιόδρας ερωτήθηκε πώς συγκρίνονται τα επιστημονικά δεδομένα όταν κλείσαμε τα σχολεία και τώρα και είπε ότι τότε είχαμε πολύ λιγότερα επιστημονικά δεδομένα σε σχέση με αυτά που έχουμε σήμερα για να πάρουμε τις αποφάσεις».

Και επεσήμανε: «Με τους επιστήμονες περάσαμε όλο το σχέδιο. Ο καθένας, το κάθε κόμμα, μπορεί να λέει ό,τι θέλει, εδώ ακούμε τους ειδικούς. Είτε τους εμπιστευόμαστε από την αρχή της κρίσης, ή δεν τους εμπιστευόμαστε. Οι ειδικοί έχουν ξεκάθαρα τοποθετηθεί υπέρ του σταδιακού ανοίγματος των εκπαιδευτικών δομών υπό όρους, υπό προϋποθέσεις και γι’ αυτό φροντίσαμε να μειώσουμε τον συγχρωτισμό μέσα στην τάξη” σημείωσε η κ. Κεραμέως.

Για την απόφαση της προαιρετικής χρήσης μάσκας από τους μαθητές στην τάξη τόνισε ότι αν η χρήση μάσκας δεν γίνει σωστά, μπορεί να εγκυμονεί περισσότερους κίνδυνους: «Έχει γίνει πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση για τη μάσκα, αν η χρήση της μάσκας δεν γίνει σωστά μπορεί να εγκυμονεί περισσότερους κινδύνους. Παράδειγμα αν κάποιος δεν κάνει σωστή χρήση μάσκας, δηλαδή τη βγάζει πιάνοντάς την από την επιφάνεια όπου μπορεί να έχουν ακουμπήσει ειδικές σταγόνες με τον ιό. Άρα η χρήση της μάσκας αν δεν είναι με τον σωστό τρόπο εγκυμονεί περισσότερους κινδύνους» και εξήγησε γιατί στα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία είναι προαιρετική η χρήση μάσκας ενώ στα Μέσα Μεταφοράς είναι υποχρεωτική. «Δεν κάνουμε κανένα πείραμα, είναι όλο αυτό… η χώρα μας πήρε πολύ σκληρά μέτρα πολύ νωρίς, προκειμένου να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στη νέα κανονικότητα, γι’ αυτό η κυβέρνηση πήρε αυτά τα σκληρά μέτρα τόσο νωρίς για να είναι σε θέση να επιστρέψει στην κανονικότητα. Δεν τσεκάρουμε τίποτα απολύτως, τα επιστημονικά δεδομένα είναι ξεκάθαρα».

Ξεκαθάρισε ότι η απόφαση για την επαναλειτουργία των δημοτικών και των νηπιαγωγείων θα ληφθεί προς το τέλος Μαΐου και θα εξαρτηθεί από την πορεία του ιού και από τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Δες επίσης

Πλημμύρες στην Εύβοια: «Δέσαμε ηλικιωμένους στα δέντρα για να τους σώσουμε» – Συγκλονιστική μαρτυρία

Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των κατοίκων της Εύβοιας, που έζησαν εφιαλτικές στιγμές εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας ...