Τρίτη, 25 Ιουνίου 2024
trikaladay.gr / Υγεία / Τροφικές αλλεργίες: Πως να τις αποφύγετε στο τραπέζι σας

Τροφικές αλλεργίες: Πως να τις αποφύγετε στο τραπέζι σας

Οι χειμερινές διακοπές φέρνουν κέφι και πολλές ευκαιρίες για εορταστικό φαγητό.

Ενώ κοινά τροφικά αλλεργιογόνα κρύβονται σε πολλά παραδοσιακά πιάτα που σερβίρονται στα οικογενειακά και φιλικά τραπέζια, λίγη προετοιμασία και προγραμματισμός μπορεί να σας βοηθήσει – είτε είστε γονιός παιδιού με τροφικές αλλεργίες είτε φιλοξενείτε επισκέπτες με τροφικές αλλεργίες – να «γευτείτε» τις το τραπέζι που συμμετέχετε με ασφάλεια.

Είτε τρώτε στο σπίτι είτε ταξιδεύετε στο σπίτι της γιαγιάς, αυτές οι 5 συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις τροφικές αλλεργίες με ασφάλεια και υγεία.

5 Συμβουλές για την αποφυγή των αλλεργιογόνων τροφίμων στο σπίτι

Κάντε τραπέζι στο σπίτι σας

Επειδή έχετε τον έλεγχο του τι σερβίρετε, αυτή μπορεί να είναι η ασφαλέστερη επιλογή για τη διαχείριση των τροφικών αλλεργιών.

Μπορείτε να επιλέξετε να ετοιμάσετε μόνο «ασφαλή» τρόφιμα και να ενημερώσετε τους επισκέπτες τι μπορούν και τι δεν μπορούν να φέρουν στο σπίτι.

Εάν έχετε φαγητά που περιέχουν αλλεργιογόνα, ορίστε ξεχωριστούς χώρους να σερβίρονται αυτά τα τρόφιμα, ώστε να αποφευχθεί η επαφή μεταξύ τους.

Επικεντρωθείτε σε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα

Αν και το μαγείρεμα από την αρχή μπορεί να φαίνεται ότι νακάνετε περισσότερη δουλειά, βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα τρόφιμα και οι περιοχές προετοιμασίας είναι απαλλαγμένες από τροφικά αλλεργιογόνα.

Μπορεί ακόμη και να διαπιστώσετε ότι εξοικονομείτε χρόνο μακροπρόθεσμα επειδή δεν χρειάζεται να ψάξετε κάθε ετικέτα συστατικών.

Τροποποιήστε τις παραδοσιακές συνταγές χρησιμοποιώντας συστατικά χωρίς αλλεργιογόνα

Μόλις μάθετε μερικές απλές συνταγές, μπορεί να συνειδητοποιήσετε πόσο εύκολο είναι να τις  τροποποιήσετε.

Εστιάστε σε παρόμοια είδη όταν εξετάζετε το ενδεχόμενο ανταλλαγής, όπως μη γαλακτοκομικό γάλα για αγελαδινό γάλα (ή αντίστροφα) ή φυσικά δημητριακά χωρίς γλουτένη για σιτάρι.

Τα αυγά στις συνταγές συχνά μπορούν να αντικατασταθούν με αλεσμένους, επανυδατωμένους σπόρους λιναριού ή chia.

Να διαβάζετε πάντα όλες τις ετικέτες συστατικών

Ακόμα κι αν πιστεύετε ότι ένα προϊόν είναι απαλλαγμένο από αλλεργιογόνα, διαβάστε την ετικέτα.

Οι κατασκευαστές τροφίμων αλλάζουν τις συνταγές, οι οποίες ενδέχεται να εισάγουν αλλεργιογόνα σε προηγουμένως «ασφαλή» τρόφιμα και ποτά.

Διατηρήστε τα όλα καθαρά

Αποτρέψτε την επαφή των τροφών και παράλληλα τη μόλυνση, ενθαρρύνοντας το συχνό πλύσιμο των χεριών.

 

iatropedia/Με πληροφορίες από την Αμερικανική Ακαδημία Διατροφής

Φωτογραφίες: istock

Δες επίσης

Μαύρη σοκολάτα: Τα απίστευτα οφέλη για τον οργανισμό – Μειώνει πίεση και χοληστερόλη

Πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό μας προσφέρει η μαύρη σοκολάτα. Το κακάο, απ’ το οποίο παράγεται, αποτελεί ...