Μ’ αυτό το ποσοστό θα εκλέγεται περιφερειακή ή δημοτική αρχή και μάλιστα θα παίρνει τα 3/5 των εδρών, τη στιγμή που για ένα εργατικό σωματείο είναι απαγορευτικό να κηρύξει απεργία με ένα τέτοιο ποσοστό.

Επίσης διατηρεί τον εκβιαστικό β’ γύρο των εκλογών, βάζει αντιδημοκρατικά πλαφόν 3% για να καταφέρει ένας συνδυασμός να εκλέξει έδρα στο περιφερειακό ή δημοτικό συμβούλιο, μειώνει σημαντικά τον αριθμό των εδρών των συμβουλίων περιφερειών, δήμων και τοπικών κοινοτήτων, μάλιστα στις κάτω από 500 κατοίκους τα καταργεί και επιβάλει μεγάλες αυξήσεις στα παράβολα υποψηφίων.

Στις Τ.Κ κάτω των 500 κατοίκων, διατηρεί το ενιαίο ψηφοδέλτιο που είχε εισάγει ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στο παρόν εκλογικό σύστημα τα ενσωματώνει υποχρεωτικά σε όλα τα ψηφοδέλτια των συνδυασμών!

Ταυτόχρονα επαναφέρει την σύνδεση των ψηφοδελτίων στον δήμο με τις κοινότητες- άνω των 500 κατοίκων- έτσι ώστε να αποφεύγεται το όποιο «ατύχημα» που μπορεί να προκύψει π.χ από την διαφωνία μιας τοπικής κοινότητας με μια απόφαση της δημοτικής αρχής . Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της κοινότητας Διαλεχτού που αρνήθηκε την παραχώρηση δημοτικής έκτασης 160 στρεμμάτων στην Δ.Ε.Υ.Α.Τ για την κατασκευή φωτοβολταικου πάρκου κάτι που δυσαρέστησε και εκνεύρισε την δημοτική αρχή. Δεν είναι τυχαίο που στην συζήτηση της ΚΕΔΕ για τον εκλογικό νόμο αναφέρθηκε ότι δεν μπορεί μια τοπική κοινότητα να μην βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με τον δήμαρχο!!!!

Με το νέο εκλογικό σύστημα η κυβέρνηση έρχεται να συνδράμει το κύριο έργο των αντιδραστικών αντιλαϊκών ανατροπών, που ξετυλίγονται εδώ και χρόνια στο χώρο της Τοπικής Διοίκησης, άσχετα με το ποιο αστικό κόμμα είναι στην κυβέρνηση.

Επιπλέον, στοχεύει στην μεγαλύτερη ενίσχυση του αστικού δίπολου και στον περιορισμό ή αποκλεισμό δυνάμεων σαν την Λαική Συσπείρωση, όχι μόνο για όσους δεν πιάνουν το πλαφόν του 3%, αλλά κι αυτές που θα έχουν μεγαλύτερο ποσοστό, αφού μειώνει σημαντικά τις έδρες των συμβουλίων, αλλά και με τα εμπόδια που βάζει για να κατεβάσουν ψηφοδέλτια, αφού θέτει ως προϋπόθεση εγκυρότητας του ψηφοδελτίου, να κατεβάσει ψηφοδέλτιο- με τον ελάχιστο αριθμό υποψηφίων- στο σύνολο των δημοτικών κοινοτήτων (άνω των 500 κατοίκων) και όχι στα 2/3.

Το αντιδραστικό εκλογικό σύστημα είναι ένα ακόμα μέρος των αντιδραστικών κατασταλτικών σχεδιασμών τους, που μόνο ο οργανωμένος λαός και το κίνημα του μπορούν να αχρηστεύσουν στην πράξη.

Η Λαϊκή Συσπείρωση, είναι αντίθετη με το εκλογικό σύστημα που φέρνει η κυβέρνηση της Ν.Δ, όπως ήμασταν και στο προηγούμενο σύστημα που είχε φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πλην της «κολοβής» απλής αναλογικής, η οποία άφηνε αλώβητο τον εκβιασμό του Β’ γύρου, που είχε ως στόχο ο θεσμός του περιφερειάρχη/δημάρχου να σηματοδοτεί τη διευρυμένη αστική συναίνεση στις εξελισσόμενες ανατροπές στην Τοπική Διοίκηση.

Εμείς στηρίζουμε χωρίς “ναι, μεν αλλά” την απλή ανόθευτη αναλογική στην εκλογή των περιφερειακών, δημοτικών και κοινοτικών οργάνων, όπως και στο κεντρικό πολιτικό επίπεδο, έχοντας ως αφετηρία την ισοτιμία της λαϊκής ψήφου, όσο αυτή είναι εφικτή στο πλαίσιο του καπιταλισμού.

Αυτό το κάνουμε χωρίς καμιά αυταπάτη για το ρόλο της Τοπικής Διοίκησης ως περιφερειακού κρατικού θεσμού, που ευθυγραμμίζεται πλήρως με την αντιλαϊκή πολιτική του κεντρικού κράτους.

Θυμίζουμε ότι όλες οι κυβερνήσεις (Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) έχουν διαμορφώσει ένα ασφυκτικό, αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο, όλα τα προηγούμενα χρόνια στην Τοπική Διοίκηση, μετατρέποντας δήμους και περιφέρειες, σε μοχλό επέλασης της αντιλαϊκής επίθεσης, με αιχμή την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, τη διεύρυνση της ανταπόδοσης, την εμπορευματοποίηση και συρρίκνωση βασικών κοινωνικών δομών, την φοροεπιδρομή, το οποίο στηρίζεται όλες οι άλλες οι αστικές παρατάξεις.

Είμαστε αντίθετοι στην ύπαρξη πλαφόν για την είσοδο συνδυασμού στα συμβούλια, αλλά και στον εκβιαστικό Β’ γύρο. Ο Περιφερειάρχης & Δήμαρχος, που θεσμικά είναι εκτελεστικό όργανο του Περιφερειακού/Δημοτικού συμβουλίου, για εμάς πρέπει να αναδείχνεται ο/η επικεφαλής του πρώτου σε ψήφους συνδυασμού.

Θεωρούμε επίσης ότι είναι καιρός, να αρθεί το θεσμικό πλαίσιο που απαγορεύει στα κόμματα να προβάλλουν ευθέως υποψηφιότητες στις Περιφέρειες και Δήμους.  Ένα βαθειά υποκριτικό, δομημένο σκηνικό, που τροφοδοτεί την ψευδεπίγραφη εικόνα των δήθεν αυτοδιοικητικών και “υπερκομματικών “υποψηφιοτήτων κι ένα περιβάλλον που παραπλανά και τελικά εκμηδενίζει την ευθύνη και τη λογοδοσία των πολιτικών κομμάτων ως προς τις υποψηφιότητες και τα πεπραγμένα των αιρετών, που έτσι και αλλιώς υποστηρίζουν.

Επίσης  αγωνιζόμαστε για:

Να καταργηθεί το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία της Περιφερειακής και Τοπικής διοίκησης (Καλλικράτης, Κλεισθένης, ν.4623/19 για την λεγόμενη κυβερνησιμότητα περιφερειών και δήμων, που έδωσε πλαστή πλειοψηφία στους συνδυασμούς των περιφερειαρχών και δημάρχων κι ας μην την έχουν απ’ τον λαό, η ετσιθελική κατάργηση, του δικαιώματος της καταψήφισης του προϋπολογισμού και του προγράμματος τεχνικών έργων, που φέρνουν οι περιφερειακές & δημοτικές αρχές).

Να μην μεταφέρονται αρμοδιότητες στις Περιφέρειες και στους Δήμους, που πρέπει να ανήκουν στο κεντρικό κράτος, όπως της υγείας-πρόνοιας, παιδείας, που πρέπει να είναι ενιαίες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν για όλους. Σε αντίθεση με την άποψη του κυρίου Παπαστεργίου που θεωρεί ότι είναι πιο σημαντικό η μεταφορά αρμοδιοτήτων ακόμα και από τον ίδιο τον εκλογικό νόμο

Να μην αφυδατώνονται τα εκλεγμένα συμβούλια από τις αρμοδιότητές τους που μεταφέρονται στην Ο.Ε και στις άλλες επιτροπές. Να ισχύουν όλες οι ψήφοι (ΛΕΥΚΟ, ΚΑΤΑ) για την λήψη αποφάσεων. Να έχουν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης την δυνατότητα να φέρνουν θέματα για συζήτηση και ψήφιση στα συμβούλια, όπως η περιφερειακή αρχή, να έχουν περισσότερο χρόνο ομιλίας, όπως και οι εκπρόσωποι μαζικών φορέων.

Να καταργηθούν οι ποσοστώσεις στα ψηφοδέλτια, τα χρηματικά παράβολα για να είναι κάποιος υποψήφιος, οι τραπεζικοί λογαριασμοί και ΑΦΜ των συνδυασμών.