Πέμπτη, 2 Απρίλιος 2020
trikaladay.gr / Τοπικά / Να λειτουργήσουν τώρα με το απαραίτητο προσωπικό όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής στα Τρίκαλα

Να λειτουργήσουν τώρα με το απαραίτητο προσωπικό όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής στα Τρίκαλα

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τους Γιώργο Καΐκη , καθηγητή φυσικής αγωγής και δημοτικό σύμβουλο Τρικκαίων και την Ευαγγελία Στεργίου ειδική παιδαγωγό, επισκέφτηκε το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Τρικάλων. Και στις δύο δομές ειδικής αγωγής είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με το προσωπικό, οι οποίοι επιβεβαίωσαν, και για τον νομό Τρικάλων, την εικόνα που επικρατεί πανελλαδικά σ’ αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης.
Διαπιστώθηκαν μεγάλες ελλείψεις σε ειδικούς παιδαγωγούς, ειδικό επιστημονικό (ΕΕΠ) και ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ΕΒΠ), οι οποίες εντοπίζονται τόσο στο Ειδικό Δημοτικό και ακόμα περισσότερο στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, εργοθεραπευτής, φυσικοθεραπευτής, εκπαιδευτικός πληροφορικής, τεχνολόγος γεωπονίας, γυμναστής, μουσικός, κ.α.) δεν λειτουργεί και το ολοήμερο στο δημοτικό και η εκπαίδευση των μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι εξαιρετικά προβληματική.
Ελλείψεις επίσης σημειώνονται και σε ότι αφορά χώρους και υλικά. Όλα τα παραπάνω κάνουν αδύνατη την υλοποίηση προγραμματισμού, για εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες διδασκαλίας και εξοπλισμένες με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, που θα οδηγούσε σε καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών με αυτισμό, ο αριθμός των οποίων συνεχώς αυξάνει. Ακόμη η μη κάλυψη της θέσης φυσικοθεραπευτή για χρόνια τώρα κάνει το υλικό της φυσικοθεραπείας που προμηθεύτηκε το σχολείο να σαπίζει στο υπόγειο.
Επιπλέον απόλυτα αναγκαία είναι η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού ανελκυστήρα για τους μαθητές με κινητική αναπηρία, αφενός για να αποκτήσουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε κάθε χώρο του σχολικού συγκροτήματος και αφετέρου για να μην επιβαρύνονται τα μέλη του ΕΒΠ να μετακινούν στα χέρια τους μαθητές αυτούς με ότι αυτό συνεπάγεται. Και βέβαια στην παραπάνω απαράδεκτη εικόνα θα πρέπει να αθροιστεί και η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που θα κάνει εξαιρετικά αμφίβολο το αν οι μαθητές του δημοτικού και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. θα έχουν αυτό τον χειμώνα την θέρμανση που χρειάζονται, κάτι που δυστυχώς συνέβαινε και τους προηγούμενους χειμώνες.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Τρικάλων έρχονται να προστεθούν στα δεκάδες ειδικά σχολεία που είναι κλειστά ή υπολειτουργούν. Τα κονδύλια για διορισμούς αναπληρωτών, είναι μειωμένα σε σχέση με πέρυσι και οι όσοι διορισμοί θα γίνουν αποκλειστικά από προγράμματα ΕΣΠΑ. Έτσι θα «ξεφορτωθεί» ο κρατικός προϋπολογισμός από το βάρος δαπανών μισθοδοσίας, προκειμένου να προκύψουν τα «ματωμένα» «πρωτογενή πλεονάσματα» που θ΄αξιοποιηθούν για την «επανεκκίνηση της οικονομίας» και την έξοδο από την κρίση προς όφελος του κεφαλαίου. Το ψηφισμένο 3ο μνημόνιο, ο προγραμματικός μπούσουλας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μας λέει ότι η βαρβαρότητα τους δεν έχει τέλος. Έτσι, στο άρθρο 2 του μνημονίου προβλέπεται «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ». Πραγματικά αναρωτιόμαστε, τι απ’ τα παραπάνω θα συνεχίσουν να κόβουν;
Το ΚΚΕ θεωρεί πως η μόρφωση, η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, η κοινωνική και παραγωγική ένταξη, παρά τις φυσικές και σωματικές δυσκολίες που προσθέτει η αναπηρία, δεν είναι πολυτέλεια αλλά δικαίωμα του κάθε ανθρώπου. Για αυτό μαζί με τους γονείς, εκπαιδευτικούς και κάθε εργαζόμενο διεκδικούμε:
• Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση.
• Άμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
• Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.
• Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με την αναγκαία χρηματοδότηση.
• Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
• Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
• Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών Ειδικής Αγωγής ώστε ν’ ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και ίδρυση νέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Δες επίσης

Ευχαριστήρια επιστολή του Αστυνομικού Διευθυντή Τρικάλων προς τον Αντιπεριφερειάρχη Χρ .Μιχαλάκη

Αφήστε μια απάντηση