Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
trikaladay.gr / Θεσσαλία / Υποσιτισμένοι 16 μαθητές σε Λύκειο του Βόλου

Υποσιτισμένοι 16 μαθητές σε Λύκειο του Βόλου

Μαθητές περιμένουν στο κυλικείο να αγοράσουν οι συμμαθητές τους το κολατσιό τους, ζητώντας οι ίδιοι ό,τι περισσεύει… Αλλοι δανείζονται από τους καθηγητές τους για να μπορέσουν να αγοράσουν μία τυρόπιτα…

Γονείς απευθύνονται στους καθηγητές εξηγώντας τους τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και αναζητώντας μέσα από προγράμματα να διασφαλίσουν το κολατσιό για τα παιδιά τους. Κάποιοι μαθητές δεν τολμούν καν να ζητήσουν παρακολουθώντας τους συμμαθητές τους να παίρνουν το δεκατιανό τους και οι ίδιοι να μένουν νηστικοί. Πέρυσι ένας μαθητής λιποθύμησε στο σχολείο, επειδή είχε να φάει 3 ημέρες!

Δεκαέξι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας δεν έχουν να αγοράσουν ούτε ένα κουλούρι από το κυλικείο του σχολείου τους. Σύμφωνα με το Διευθυντή του σχολείου αλλά και το σύλλογο διδασκόντων το πρόβλημα είναι υπαρκτό και παίρνει διαστάσεις. Οι μαθητές εξαιτίας του υποσιτισμού τους αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, παρουσιάζουν ψυχολογική κατάπτωση και κάνουν κακό στην υγεία τους.

Οι εκπαιδευτικοί δεν μένουν απαθείς μπροστά στο μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Ζητούν από το δήμο Βόλου την επιχορήγηση του σχολείου τους με το ποσό των 3.200 ευρώ προκειμένου να διασφαλιστεί το δεκατιανό για 16 μαθητές.

Σύμφωνα με το Διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, κ. Σαβελίδη, το σχολείο στοχεύει να προβεί στην παροχή ειδικής κάρτας σε όσους μαθητές το έχουν ανάγκη με την επίδειξη της οποίας θα τους παρέχεται από το κυλικείο τρόφιμο και χυμός. «Προβλέπεται να μην απαιτείται καν η επίδειξη κάρτας, λόγω του ότι οι μαθητές είναι γνωστοί στον υπεύθυνο του κυλικείου. Οι μαθητές του Σχολείου μας οι οποίοι χρήζουν άμεσης βοήθειας γι’ αυτό το σκοπό, κατά τις εκτιμήσεις μας, ανέρχονται στους 16», αναφέρεται στην επιστολή του σχολείου προς το δήμαρχο Βόλου, Αχιλλέα Μπέο.

«Η λύση του προβλήματος αποτελεί βασικό μέλημα τον τομέων της Πολιτείας οι οποίοι έχουν επιφορτιστεί με την υπευθυνότητα για την Κοινωνική Μέριμνα, τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και, γενικότερα, την Παροχή Κοινωνικής Προστασίας.

Αυτό βασίζεται στα ακόλουθα:

Στο Ν. 3852/07-06-2010 ΦΕΚ 78Α’, άρθρο 94, παράγραφος 3Β, αναφέρεται ως αρμοδιότητα των Δήμων «…Η υλοποίηση εκτάκτων προγραμμάτων δημοσίας υγείας ….., η έκδοση αποφάσεων παροχής κοινωνικής προστασίας…». Στον ίδιο Νόμο, στο άρθρο 83, παράγραφος 2ια, αναφέρεται ότι οι Δήμοι – Συμβούλια Δημοτικής Κοινότητας είναι αρμόδια για «…τη μέριμνα για την υγεία, την πρόνοια και την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και γενικά τη φροντίδα ώστε η λειτουργία και ανάπτυξη της περιοχής της δημοτικής κοινότητας να αποβλέπει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της».

Στο Ν. 3852/07-06-2010 ΦΕΚ 78Α’ αναφέρεται ότι οι Δήμοι συγκροτούν τον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης και ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας αποτελούν θεμελιώδη θεσμό του δημόσιου βίου των Ελλήνων… Ετσι συνάγεται ότι οι δήμοι, ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, πρέπει να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος της Πολιτείας για την καταπολέμηση της ανέχειας, ειδικά των νέων και ειδικότερα των μαθητών οι οποίοι οικοδομούν το μέλλον του λαού μας.

Με βάση τα παραπάνω και με σκοπό την, παροχή δεκατιανής σίτισης στους μαθητές της Σχολικής μας Μονάδας, παρακαλούμε για την επιχορήγηση του Σχολείου μας με το ποσό των 3.200 ευρώ για το σχολικό έτος 2015 – 2016.

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση θα πρέπει να είναι ανεξάρτητη της τακτικής χρηματοδότησης του σχολείου μας η οποία έχει σα σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της μονάδας.
Επιπλέον προτείνουμε, το εν λόγω μέτρο να επεκταθεί και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς σας», αναφέρεται στην επιστολή.

Η ίδια επιστολή κοινοποιείται και στην ΕΛΜΕ Μαγνησίας, με στόχο την επέκταση του μέτρου και σε άλλα σχολεία που τυχόν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με μαθητές να υποσιτίζονται.

taxydromos.gr

Δες επίσης

Στην Μουζάκι αύριο ο Κυρ. Μητσοτάκης: Θα ανακοινώσει το πρόγραμμα αποκαταστάσεων για τη Θεσσαλία

Το Μουζάκι επιλέχθηκε, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να πραγματοποιηθεί η παρουσίαση των ...

Αφήστε μια απάντηση